• Wymiana polsko-niemiecka

    Wymiana niemiecka w toku ” … w piątek uczestniczyliśmy w lekcji chemii i j. angielskiego w szkole katolickiej, z którą wspólnie organizujemy nasz projekt. Następnie wyruszyliśmy do Wolina na warsztaty do skansenu Wikingów. Dzień zakończyliśmy w Trzęsaczu spacerem nad morze. Następny dzień to Muzeum na Klifie i prezentację multimedialną o ruinach kościoła, szybki spacer plażą do Rewala, obiad w ośrodku i mecz Polska Niemcy, zakończony remisem. Sobotni wieczór i niedziela to atrakcje przygotowane indywidualnie przez rodziny. Dzieje się! „

  • Kaktusiarnia – zielone miejsce w naszej szkole

    Dlaczego kaktusiarnia? To pomysł na to, żeby dzieci miały swoje niezwykłe zielone miejsce w szkole. Mogły obserwować i dbać o te wyjątkowe rośliny ( sukulenty i kserofity) i tworzyć całe ekosystemy pustynne. Nauczą się też tym samym odpowiedzialności za swój zielony zakątek. Kaktusiarnia pozwoli zagospodarować nam pustą do tej pory przestrzeń korytarza, która będzie cały czas dostępna na przerwach dla dzieci.

    Fundusze zostaną wydatkowane na :

    • zakup unikalnych kaktusów
    • zakup szklarenek, lamp, doniczek, osołonek
    • zakup ziemi, keramzytu, kamieni ozdobnych, piasku, żwierków.
  • Laboratoria Przyszłości

    Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją ww. inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań, a jej celem jest budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. W ramach programu Laboratorium Przyszłości zostały zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt AGD, meble, akcesoria, dzięki którym wyposażyliśmy sale informatyczną, salę do lekcji techniki, studio nagrań.

  • Efektywność energetyczna

    Celem efektywnego wykorzystania energii  jest zmniejszenie ilości energii potrzebnej do dostarczania produktów i usług. Rozwiązania pozwalające zmniejszyć zapotrzebowanie energetyczne:

    • ocieplenie budynków
    • wymiana okien
    • wymiana drzwi zewnętrznych
    • przebudowa systemów grzewczych
    • wymiana systemów wentylacji i klimatyzacji
    • systemy zarządzania energią
    • wymiana oświetlenia na energooszczędne
    • wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii

    Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, do ogrzania lub ochłodzenia szkoły zużywa się mniejszą ilość energii, tak aby osiągnąć komfortową temperaturę w pomieszczeniu. Ograniczanie zużycia energii obniża koszty eksploatacji i może przyczynić się do oszczędności. Dodatkowo służy ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych i innych zanieczyszczeń. Efektywność energetyczna i energia odnawialna są uznawane za bliźniacze filary zrównoważonej polityki energetycznej.

  • Odnawialne źródła energii

    OZE jest to skrót od Odnawialnych Źródeł Energii. Zgodnie z ustawą Prawo energetyczne odnawialne źródła energii są to „źródła wykorzystujące w procesie przetwarzania energię wiatru, promieniowania słonecznego, geotermalną, fal, prądów i pływów morskich, spadku rzek oraz energię pozyskiwaną z biomasy, biogazu wysypiskowego, a także z biogazu powstałego w procesach odprowadzania lub oczyszczania ścieków albo rozkładu składowanych szczątek roślinnych i zwierzęcych”.

    W związku z tym źródłami energii może być: słońce, wiatr, woda (rzeki, pływy i fale morskie), a także energia jądrowa, biomas oraz biogaz. Do energii odnawialnej zalicza się również ciepło pozyskane z ziemi (energia geotermalna), powietrza (energia aerotermalna), wody (energia hydrotermalna) oraz spalania biomasy.

    OZE w programie nauczania:

    – Energetyka w Polsce, dla klas 6 realizowane na lekcjach geografii,

    – Energetyka w Europie, dla klas 7 realizowane na lekcjach geografii,

    – Rodzaje energii, dla klas 7 realizowane na lekcjach fizyki,

    – Zanieczyszczenia powietrza i sposoby ich zapobiegania, dla klas 7 na lekcjach chemii,

    – Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody, dla klas 8 realizowane na lekcjach biologii